Facebook tips and tricks
0

Ce este Facebook Attribution Window?

Facebook Attribution Window se referă la perioada de timp dintre momentul în care un user vede un ad sau dă click pe el și momentul în care realizează o acțiune care este importantă pentru business-ul nostru.

În funcție de business, această acțiune se poate referi la Purchase, Lead, App Install, etc. Perioada, de asemenea, diferă de la un business la altul, deoarece o mașină nu se vinde atât de repede cum se poate vinde o pereche de ochelari de soare, iar ochelarii de soare nu se vând la fel de repede cum se poate vinde un ceai.

În primul rând, trebuie specificat faptul că, în Ads Manager, conversia este înregistrată ca și cum ar fi avut loc în ziua în care a avut loc interactiunea cu ad-ul (view sau click), nu în ziua în care are loc efectiv, când user-ul intră pe site și convertește, efectiv.

Pentru a putea utiliza Attribution Window, trebuie ca Facebook Pixel să fie instalat pe website și conectat la Ads Manager. Facebook Pixel este un cod care trebuie implementat în website și care urmărește toate acțiunile, importante pentru business-ul nostru, pe care userii le fac pe site.

Pentru a verifica și seta Attribution Window pentru un cont, trebuie să mergem în Ads Manager -> Settings și, în dreapta, se vor găsi opțiunile aferente acestei setări.

By default, Facebook, la crearea contului, atribuie conversiilor noastre o perioadă exprimată astfel: 1-Day View and 28-Days Click, ceea ce înseamnă că rezultatele pe care le vedem în Ads Manager pentru campaniile noastre se înregistrează în maxim o zi după ce un user a văzut ad-ul și în maxim 28 de zile după ce a dat click pe ad.

Attribution Window poate fi schimbat oricând, apăsând pe Edit. Fereastra se va extinde și vor apărea următoarele opțiuni:

  • Attribution Window – unde ne alegem dacă vrem să înregistreze și pentru views sau doar pentru clicks
    • Click and View
    • Click

În cazul în care am selectat Click and View, vom avea mai jos opțiunea în care să selectăm perioada în care considerăm că userii vor întreprinde acțiunea dorită.

 

Variantele pe care le putem alege sunt următoarele:

  • 1-Day Click and 1-Day View
  • 7-Days Click and 1-Day View
  • 7-Days Click and 7-Days View
  • 28-Days Click and 1-Day View
  • 28-Days Click and 7-Days View
  • 28-Days Click and 28-Days View

Așa cum se poate observa, fereastra pentru View trebuie să fie mereu mai mică sau egală cu cea pentru Click.

Facebook ne spune că, pentru a ști exact care este cea mai bună variantă de Attribution Window pentru un cont, trebuie să testăm cât mai multe, poate chiar pe toate. De asemenea, ne poate ajută foarte mult și Facebook Attribution Tool, despre care puteți găsi un articol complet aici -> FACEBOOK ATTRIBUTION TOOL.

În afară de testare, Facebook ne mai oferă o posibilitate de a afla care perioadă pentru Attribution Window se potrivește mai bine cu tipul de comportament pe care îl au userii, în general, atunci când interacționează cu ad-urile noastre și, ulterior, cu website-ul.

Pentru a compara Attribution Windows disponibile, intră în Ads Manager și selectează dacă vrei să vezi rezultatele la nivel de campanie, ad set sau ad.

Pentru a continua, click pe drop-down menu regăsit la Columns și selectează Customize Columns.

După ce ai intrat, selectează Comparing Windows, din colțul din dreapta-jos.

Se va deschide un pop-up în care vei putea alege diferite Attribution Windows pe care dorești să le compari cu cea default. Alege perioadele pentru view și click care te-ar putea interesa și apasă pe Apply.

După ce selectezi perioadele care te interesează, coloanele pentru Attribution Window ți se vor afișa în Ads Manager și vei putea analiza performanța campaniilor/ad set-urilor/ad-urilor tale, considerând noile setări.

Știm că pare dificil, dar chiar nu este. Trebuie doar să ne gândim, din perspectiva fiecărui business, care este perioada de timp necesară unui client/user să cumpere produsul pe care noi îl promovăm. Iar dacă nu suntem siguri de concluzia la care am ajuns, trebuie doar să comparăm cum am arătat mai sus și să testăm over and over again, pentru a ajunge la cel mai bun rezultat. În cazul în care încă nu vă descurcați, suntem aici ca să vă ajutăm 🙂

Sharing is caring
Related Posts
De ce să folosești tool-ul de A/B testing de la Facebook Ads?
Ghid complet – Lead Generation Ads
Facebook Relevance Score – Ghid Complet

Leave Your Comment

Your Comment*

Your Name*
Your Webpage