Instagram tips and tricks
0

Cum funcționează NOUL algoritm Instagram

La începutul acestui an, Instagram a venit cu un update care a schimbat algoritmul de afișare al postărilor și story-urilor, atât pentru conturile personale ale userilor, cât și pentru conturile de business. Unii au apreciat această schimbare, alții nu au fost la fel de încântați de faptul că newsfeed-ul nu mai este afișat cronologic, ci în funcție de criterii personalizate de algoritmul din spatele platformei. Despre acesta vom discuta și noi aici în detaliu.

Cum funcționează algoritmul Instagram? Pentru mulți acesta a creat confuzie și, la început, a făcut ca business-urile să ajungă mai greu la publicul lor și să adune mai mulți followeri prin metodele deja stabilite până la momentul schimbării. Însă o analiză atentă și o strategie personalizată te va ajuta să te dezvolți și să rămâi relevant în algoritm. Iată cum funcționează acesta și ce strategii poți folosi.

Anticipează ce postări ți-ar plăcea mai mult

Feed-ul de Instagram nu este în funcție de conturile pe care le urmărești, ci în funcție de cu cine și cu ce interacționezi. Fiecare like dat unei postări comunică algoritmului că acela e tipul de conținut pe care vrei să îl vezi. Când o postare primește multe like-uri și comentarii, semnalizează că aceasta reprezintă conținut de calitate și merită afișată la cât mai mulți useri.

Asta nu înseamnă că o postare cu sute sau mii de like-uri te va avantaja. Concentrează-te să creezi conținut de calitate în mod constant, iar interacțiunea fanilor va crește progresiv.

Cum faci acest lucru? Petrece cât mai mult timp postând în mod consistent. Cu cât postezi mai frecvent, cu atât este mai probabil ca fanii tăi să vadă și, implicit, să interacționeze cu business-ul tău. Frecvența cu care trebuie să postezi depinde foarte mult de la o industrie la alta, dar un minim de 2-3 postări pe zi te va ajuta să rămâi relevant în algoritmul Instagram.

Ca să îți fie mai ușor, programează postările din timp, te poți folosi de tool-uri și aplicații special create pentru asta.

Determină relația dintre tine și fanii tăi

Se pare că Instagram prioritizează nu numai postări cu engagement ridicat, ci și postările userilor cu care interacționezi cel mai mult, fie că faci asta prin comentarii, like-uri sau vă dați tag în postări ori vă trimiteți mesaje în privat. Instagram vă etichetează relația ca ”prieteni sau familie” și tinde să afișeze mai des și printre primele poziții postările persoanelor care se încadrează în această secțiune.

Folosește-te de această informație ca să creezi o relație cu fanii tăi. Fă-ți timp pentru a răspunde la comentarii și la mesaje și interacționează cu publicul cât poți de des. Menține această relație postând conținut de calitate. Estetica este foarte importantă pe Instagram, așa că fii mereu la curent cu tendințele în ceea ce privește asta, dar menține o imagine de branding constantă care să ajute publicul să te identifice mai ușor în mulțimea de articole care le apar în feed.

Ține cont de timpul postării

Pe lângă cele enumerate până acum, algoritmul Instagram continuă să afișeze conținutul și în funcție de când a fost acesta postat. O imagine postată recent este mult mai probabil să fie afișată la începutul feed-ului, față de una postată cu 2-3 zile în urmă. Ca să te asiguri că intri în algoritm, fă un research și analizează în zona de insights a paginii și află care sunt orele la care publicul tău este cel mai activ.

Îți afișează conținut în funcție de cât de des folosești aplicația

Cu cât folosești aplicația mai des și petreci mai mult timp în ea, cu atât Instagram îți va afișa o plajă variată de postări, aproape în ordine cronologică. Dacă nu ești un utilizator frecvent, Instagram îți va afișa doar o selecție dintre cele mai populare postări la momentul respectiv. Ca business, trebuie să reușești să te menții relevant în ambele cazuri, folosindu-te de cunoștințele de până acum.

Cum te folosești de algoritmul din secțiunile de Stories, IGTV și Explore

Practic, este foarte asemănător cu ce se întâmplă pe feed. În cazul Stories, poți încuraja interacțiunea prin folosirea stickerelor de tip întrebare, poll, quiz etc.

În caz că te promovezi cu video pe IGTV, îl poți distribui ca preview de câteva secunde sub formă de postare pe feed de unde poți aduce vizualizări.

Algoritmul din spatele Explore se generează în funcție de interacțiunile pe care le ai cu postările din feed. El îți afișează postări din domenii de care ai putea fi interesat, în funcție și de hashtag-urile folosite în postările la care ai dat like. Ai grijă ca tot conținutul tău să includă hashtag-uri relevante pentru industria în care activezi și tipul de useri pe care îți propui să îl atragi.

 

Sperăm că au fost utile informațiile de mai sus. Ready for engagement? We know we are! 😉

 

Sharing is caring
Related Posts
Cum să-ți promovezi business-ul direct din Instagram – Ghid Step by Step

Leave Your Comment

Your Comment*

Your Name*
Your Webpage