Instagram tips and tricks
0

Cum să-ți promovezi business-ul direct din Instagram – Ghid Step by Step

Business-urile care sunt active în mod constant pe Instagram și își doresc un boost al performanței pe acest canal social au posibilitatea de a crea campanii direct din contul lor utilizând butonul „Promote” care apare sub imaginile postate, atunci când intrăm pe o anumită postare.

Astfel, dacă vrem să creăm un boost post, nu mai este nevoie să intrăm în Facebook Ads Manager pentru a face acest lucru, ci putem crea campania de pe telefonul mobil, din contul nostru de Instagram.

 

 

 

 

 

 

 

Ce tipuri de obiective poate avea campania

Atunci când apăsăm butonul ”Promote” ni se deschide o fereastră nouă în care putem seta obiectivul campaniei. Cele trei obiective disponibile sunt:

  • More Profile Visits – acest tip de obiectiv redirecționeză traficul către contul de Instagram de unde creăm campania.
  • More Website Traffic – avem posibilitatea de edita adresa web la care să trimită postarea noastră. Totodată, când apăsăm Edit, putem selecta butonul de call-to-action pe care ne dorim să îl afișăm.
  • More Promotion Views – dacă selectăm acest obiectiv, avem din nou trei opțiuni unde putem direcționa traficul:
    • Instagram Profile
    • Business Address – aici introducem informații despre oraș, stradă și cod poștal
    • Phone Number

 

 

 

 

 

 

 

Setările de audiență disponibile

După ce selectăm obiectivul campaniei, următorul pas este setarea audienței pe care ne dorim să o targetăm.

Instagram ne oferă următoarele opțiuni:

  • Automatic – dacă alegem targetarea automată, ad-urile noastre se vor afișa unei audiențe similare followerilor contului.
  • Local – când bifăm audiența locală putem seta locația pe care ne dorim să o targetăm. Aici avem trei posibilități:
    • Targetarea locației business-ului
    • Targetarea locației în care ne aflăm atunci când creăm campania
    • Targetarea unei locații custom.

După ce setăm locația, trebuie să introducem distanța în kilometri din jurul adresei targetate unde ne dorim să afișăm reclama.

Tot în această secțiune putem seta vârsta și sexul audienței.

  • Manual – aici avem posibilitatea să ne jucăm cu mai multe setări și anume:
    • Denumirea audienței
    • Introducerea locației
    • Alegerea unor interese – Instagram ne recomandă să utilizăm între 4 și 10 interese pentru audiența noastră
    • Vârstă și sex

După ce creați o audiență în mod manual aceasta se va salva automat și poate fi găsită în secțiunea Your Audiences.                

 

 

 

 

 

 

 

Alegerea bugetului și a duratei campaniei

Penultimul pas în setarea campaniei este introducerea unui buget zilnic și a numărului de zile în care ne dorim să rulăm ad-urile.

Instagram face un rezumat al bugetului pe care îl vom cheltui pe toată perioada campaniei și ne oferă și o estimare a reach-ului pe care îl vom obține.

Ready to go

Ultima etapă a funnel-ului de creare a campaniei reprezintă un overview al tuturor setărilor pe care le-am făcut în etapele anterioare și avem posibilitatea de a previzualiza modul în care o să apară în feed postarea pe care o vom promova.  Bineînțeles, pentru a finaliza procesul trebuie adăugate datele cardului din care vom face plata promoției.

 

 

 

 

 

 

 

După ce apăsăm ”Create Promotion”, campania va trece printr-un proces de aprobare și va avea statusul ”Pending Approval”. Atunci când promoția este aprobată statusul se schimbă în ”View Promotion”.

 

 

 

 

 

 

 

Unde putem vedea rezultatele campaniei

Toate rezultatele campaniei pot fi consultate în secțiunea ”View Insights”. Aici vom găsi informații despre:

  • Numărul de vizite pe website generate de campanie
  • Numărul de vizite pe profilul de Instagram obținute în urma campaniei
  • Câți oameni au văzut postarea promovată
  • Numărul de afișări ale postării
  • Numărul de followeri câștigați în urma campaniei
  • Câte zile va mai dura promoția
  • Cât buget a fost cheltuit
  • Informații despre vârsta, sexul și locația audienței

 

 

 

 

 

 

 

Chiar dacă promovarea postărilor direct din Instagram înseamnă că nu vom avea acces la toate opțiunile oferite de Facebook Ads Manager, platforma a făcut o treabă bună cu introducerea acestei funcționalități, mai ales că întreg procesul de setare a promoției este foarte ușor de înțeles iar interfața creată este mega user friendly și accesibilă.

Sharing is caring
Related Posts
Cum funcționează NOUL algoritm Instagram

Leave Your Comment

Your Comment*

Your Name*
Your Webpage