Pinterest
0

Cum să-ți promovezi business-ul prin Pinterest Ads

Pinterest este una dintre cele mai mari rețele sociale din lume având peste 250 de milioane de utilizatori activi, în România plasându-se pe locul doi în topul rețelelor sociale utilizate de români, după Facebook.

Astfel, toată audiența pe care o oferă Pinterest este mai mult decât interesantă pentru ownerii de business-uri care pot folosi platforma pentru a-și marketa produsele și serviciile. Și nu, produsele care se pot promova prin Pinterest nu intră doar în categoria de fashion & lifestyle. Deși s-ar putea crede acest lucru la o primă vedere, conținutul plaformei este foarte variat și oferă segmente de audiență pentru aproape orice domeniu.

Cum să începi

Primul pas pe care trebuie să îl faci pentru a începe promovarea business-ului tău prin Pinterest este să îți creezi un cont de business sau să îți transformi contul deja activ într-un cont de business.

Pentru a crea un cont nou, trebuie să accesezi business.pinterest.com și să alegi opțiunea Sign Up. Apoi va trebui să introduci o adresă de email și o parolă, numele business-ului și domeniul în care business-ul tău se încadrează.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Apoi, Pinterest îți va cere să alegi limba și țara.

 

 

 

 

 

 

 

După asta, trebuie să introduci website-ul business-ului tău. Astfel o să poți vedea cine salvează conținut de pe website, o să ai acces la statistici despre audiența ta și o să poți crea pin-uri direct de pe website.

 

 

 

 

 

The next step este alegerea unor tematici sau subiecte care caracterizează produsele sau serviciile pe care le oferi. Pinterest oferă o gamă largă de domenii și sigur vei găsi unde să îți încadrezi business-ul. Așa cum recomandă și platforma, este bine să alegi cât mai multe tematici, atâta timp cât sunt relevante pentru tine, bineînțeles.

Aaand, you’re done. Tot ce trebuie să faci acum este să creezi primul tău pin.

Este de preferat să legi pin-ului de produs și adresa unde acesta se află pe website-ul tău și să introduci o scurtă descriere. Also, să creezi și un Panou în care se va afla pin-ul tău.

 

 

 

 

 

 

Cum să creezi prima ta campanie pe Pinterest

Acum, după ce ai creat primul tău pin, Pinterest îți face disponibilă opțiunea de a crea un ad.

 

 

 

 

 

Ai grijă să setezi corect locația business-ului pentru că nu o vei putea schimba mai târziu!

 

 

 

 

 

 

Următorul pas este alegerea obiectivului campaniei. Aici ai următoarele opțiuni:

  • Get traffic to your website
  • Build brand awareness
  • Increase installs for your app
  • Build brand awareness through video

Dacă vei alege prima opțiune, și anume creșterea traficului pe website-ul tău, îți va apărea o fereastră nouă în care Pinterest îți cere să introduci numele campaniei, o limită zilnică de buget și o limită totală de buget.

Tot aici poti edita unde să fie plasate ad-urile tale.

 

 

 

 

 

 

 

 

După ce ai făcut toate setările necesare poți trece la crearea primului ad group.

Primul pas este să introduci numele ad group-ului, durata campaniei și bugetul zilnic. În partea dreapta vei vedea un scurt sumar al campaniei create.

Apoi, trebuie să introduci date despre audiența pe care vrei să o targetezi.

La fel, în dreapta poți vedea un rezumat al setărilor de audiență.

Dacă apeși pe Create New Audience ți se va deschide o ferestră în care ai următoarele opțiuni de targetare:

  • Vizitatorii website-ului
  • Urcarea unei liste de utilizatori
  • Targetarea utilizatorilor care au interacționat în trecut cu pinurile legate de website-ul tău.
  • Targetarea unei audiențe ”actlike”, adică o audiență similară cu cea pea care ai mai targetat-o și care a convertit bine, bineînțeles în cazul în care ai mai facut acest lucru.

 

 

 

 

 

 

 

Pinterest mai are câteva posibilități de targetare și anume:

  • Introducerea intereselor audienței tale.

  • Introducerea unor cuvinte cheie. Aici ai oportunitatea de a face research pe cuvintele pe care vrei să le targetezi pentru a descoperi ce alte cuvinte cheie folosesc utilizatorii. Totodată, poți folosi broad match, ”phrase match” și [exact match].

  • Targetarea geografică și a limbii

  • Targetarea în funcție de device-urile pe care le folosește audiența ta

  • Targetarea în funcție de gen

După ce ai terminat cu toate setările de audiență, Pinterest îți cere să introduci un maximum CPC bid, iar atunci când setezi o anumită valoare îți va spune cât de competitiv este sau nu bid-ul tău.

The next step este să alegi pin-ul pe care vrei să îl promovezi.

Aici poți alege pin-urile care au avut cea mai mare rată de click sau care au avut cele mai multe salvări în ultimele 30 de zile.

După ce ai ales pin-ul, Pinterest îți va cere să introduci datele business-ului și datele de facturare în cazul în care nu ai făcut acest lucru deja.

Înainte de a porni campania, Pinterest îți afișează o fereastră cu rezumatul acesteia și cu reach-ul pe care ar putea să îl aibă, iar după ce apeși Submit, campania intră într-un stadiu de aprobare.

This is it, now you’re ready to go.

Cum poți vedea ce rezultate are campania ta

Acum, dacă vrei să vezi mai detaliat ce se întâmplă pe contul tău, poți accesa secțiunea Analytics a platformei. Aici vei găsi informații despre:

  • Pin-urile și board-urile cu cele mai multe afișări
  • Câți utilizatori au văzut și interacționat cu conținutul distribuit de tine
  • Interesele, vârsta, genul, locația și device-urile audienței tale.

Apoi, în secțiunea Ads, ai acces la următoarele date:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aici poți găsi un overview al tuturor campaniilor și poți accesa fiecare campanie pentru a vedea rezultatele ei.

Totodată, poți exporta mai multe tipuri de rapoarte sau poți customiza rapoartele așa cum e mai bine pentru tine.

 

 

 

 

 

 

 

Pentru a colecta cât mai multe date despre performanța campaniilor tale este de preferat să instalezi tag-ul Pinterest prin care poți urmări câte conversii au adus campaniile sau ce ROAS au avut și prin care poți seta audiențe pentru remarketing.

Concluzia noastră este că Pinterest a creat un flow foarte ușor de urmărit de oricine dorește să își promoveze produsele sau serviciile prin intermediul platformei și că oferă un potențial real de creștere pentru business-urile care aleg să folosească Pinterest Ads.

Din păcate, opțiunea de promovare prin Pinterest nu este disponibilă în acest moment și la noi în țară, ea fiind activă doar pentru userii din Statele Unite, Canada, Marea Britanie, Irlanda, Australia și Noua Zeelandă. Dar având în vedere rata de creștere a popularității rețelei în România avem speranțe mari că în curând vom putea testa și noi campaniile de promovare prin Pinterest.

Don’t worry, we will keep you posted on this!

Sharing is caring

Leave Your Comment

Your Comment*

Your Name*
Your Webpage