Facebook tips and tricks
0

De ce să folosești tool-ul de A/B testing de la Facebook Ads?

Tu cum decizi care banner este cel mai potrivit pentru campania ta de Facebook Ads? Sau care combinație de optimizări livrează cele mai bune rezultate? Sau… care este cea mai bună audiență pentru ad-urile tale?

Ești în încurcătură? Don’t worry, opțiunea Facebook A/B Testing îți sare în ajutor!

Facebook A/B ce…?

A/B testing-ul sau split testing-ul este o opțiune disponibilă în procesul de construcție a campaniilor Facebook Ads. La ce te ajută? Practic, poți testa mai multe elemente ale campaniei tale în același timp pentru a vedea care obține cele mai bune rezultate. De obicei aceste testări se desfășoară pe o anumită perioadă de timp, de exemplu câteva săptămâni, sau pot dura și mai puțin dacă observi foarte repede o variantă câștigătoare.

Cum creez o campanie cu A/B Testing?

E simplu, procesul este foarte asemănător celui obișnuit, dar îți oferă și câteva elemente specifice unei astfel de campanii. Primul pas este evident să mergi pe Create, în Ads Manager, și să îți alegi obiectivul campaniei.

După ce ai făcut asta, trebuie să denumești campania. Fix sub căsuța unde introduci numele noii campanii, există un buton de unde poți activa A/B testing-ul, ai grijă să fie enabled.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

În etapa de setare a ad set-ului sunt câteva elemente noi la care trebuie să fii atent. În primul rând trebuie să îți alegi variabila de testare, iar aici ai următoarele opțiuni:

  • Creative
  • Delivery optimisation
  • Audience
  • Placement

În partea dreaptă a ferestrei vei găsi un scurt sumar al setărilor făcute: variabila aleasă, bugetul, perioada de desfășurare a campaniei și o scurtă explicație despre modul în care este organizată campania.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mai jos, la setările de buget, trebuie să setezi perioada de desfășurare a testului, cu un maximum de 14 zile. Ai și posibilitatea să se închidă automat campania dacă este găsit un ad set câștigător. Bugetul pe care îl setezi aici va fi împărțit în mod egal între ad-urile pe care le vei testa.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

În funcție de ce variabilă de testing ai ales vei întâlni mai departe diferite setări de făcut.

Delivery Optimisation Testing

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aici lucrurile se întâmplă ca de obicei doar că poți seta în același pas opțiunile de optimizare pentru mai multe ad set-uri.

De exemplu, dacă ai nelămuriri ce opțiune de conversion window performează mai OK, poți seta un ad set pe un conversion window de 1 day after clicking or viewing și un al doilea ad set pe 7 days after clicking or 1 day after viewing.

Audience Testing

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Placement Testing

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Creative testing

Aici, modificările variabilei nu se mai întâmplă la nivel de ad set, ci la nivel de Ad.

În partea stângă vei găsi harta campaniei. La acest nivel trebuie să intri pe fiecare ad, să urci creativele pe care vrei să le testezi și să faci restul setărilor ca de obicei.

 

 

 

 

 

 

 

Așa-i că nu e chiar atât de complicat?

Și ca să ai curaj să intri în lumea testelor, vrem să îți împărtășim rezultatele pe care le-am avut la ultimul nostru A/B test. Noi am ales să testăm creativele campaniei pentru că aveam mai multe opțiuni de bannere și nu aveam cum să știm în alt mod care banner ar fi performat cel mai OK.

În screenshot-ul de mai sus poți vedea performanța campaniei setate de noi comparativ cu rezultatele altor două campanii.

Campania de split testing a fost  setată pe o perioadă de două săptămâni: 9 septembrie –  23 septembrie. Poți vedea că încă din primele zile în care a rulat costul pe achiziție a fost mult mai mic decât al celorlalte campanii și că a performat foarte bine și la capitolul revenue adus.

Mai jos poți vedea cum au performat ad-urile cu cele 3 bannere și faptul că după doar două zile de testing se poate observa o ierarhie în performanța bannerelor.

Sperăm că te-am convins să experimentezi cu posibilitățile de A/B testing de la Facebook și să te folosești de acest tool de fiecare dată când ești în dubii cu privire la elementele care ar putea aduce cele mai bune rezultate. Și dacă la final se lasă și cu cpa-uri mai mici, cu atât mai bine, nu? 😀

Sharing is caring
Related Posts
Free Tool – Află cât de bine performează campaniile tale pe Facebook
Tot ce vrei să știi despre Facebook Custom Audiences
Ce este Facebook Attribution Window?

Leave Your Comment

Your Comment*

Your Name*
Your Webpage