Facebook tips and tricks
0

Facebook First Party Cookies – tot ce vrei să știi

Facebook a anunțat recent că urmează un update important al pixelului și anume că platforma va oferi în curând și opțiunea unui cookie first party.

Conform informațiilor publicate de Facebook, actualizarea va fi disponibilă by default începând cu 24 octombrie.

De ce această schimbare?

Până acum, platforma oferea advertiserilor prin intermediul pixelului doar cook-uri third party prin care aceasta colecta date despre comportamentul userilor pe site.

Cum însă din ce în ce mai multe browsere, printre care cele mai importante ar fi Safari și Firefox, au început să blocheze tracking-ul prin cookie-urile third party, Facebook s-a văzut nevoit să găsească o soluție pentru a putea colecta în continuare toate informațiile de care au nevoie advertiserii care folosesc platforma. Prin urmare, acesta este principalul motiv pentru care în curând vom avea acces la opțiunea de first party cookie, acest tip de cookie neputând fi blocat de browsere.

Dar care este diferența dintre un cookie first party și unul third party?

Întâi de toate, cookie-urile sunt fișiere de mici dimeniuni pe care website-urile le folosesc pentru a identifica vizitatorii și sunt extrem de importante pentru procesul de urmărire al comportamentului userilor pe site, pentru construirea audiențelor și pentru targetarea campaniilor de publicitate.

Un cookie first party este o bucățică de cod creată chiar de website-ul pe care se află un user. În timp ce un cookie third party este disponibil pe același site, dar este creat de o altă sursă.

Ce acțiuni este nevoie să ia advertiserii?

Așa cum spuneam și mai devreme, cookie-ul first party va fi setat by default începând cu 24 octombrie. Însă advertiserii vor putea alege oricând dacă vor să folosească pixelul cu cookie-uri first party sau third party din secțiunea Events Manager a contului de Business Manager.

Ce tipuri de business-uri ar putea alege să nu folosească noua opțiune? Ei bine, business-urile care au un profil sensitive, cum ar fi nișa de servicii medicale.

Altfel, bineînțeles că este indicată folosirea ambelor tipuri de cookie-uri, atât first cât și third party.

Sharing is caring
Related Posts
Facebook Pixel – la ce te ajută și cum să îl implementezi corect
Atrage atenția asupra ad-urilor tale cu Facebook Frames
Free Tool – Află cât de bine performează campaniile tale pe Facebook

Leave Your Comment

Your Comment*

Your Name*
Your Webpage