Facebook tips and tricks
0

Facebook Pixel – la ce te ajută și cum să îl implementezi corect

Folosești Facebook Ads pentru a crește vânzările tale online sau ai în plan să testezi și acest canal de marketing? Atunci e musai să știi totul despre pixelul de Facebook, ce este acesta și cum te poate ajuta să construiești campanii performante. 

Ce este Facebook Pixel?

Pe scurt, pixelul este o bucată de cod care trebuie implementată pe shop-ul tău online prin care urmărești activitatea userilor care îți vizitează magazinul. Acesta funcționează prin plasarea și declanșarea de cookies și te ajută să colectezi cât mai multe date despre audiența ta și modul în care aceasta utilizează website-ul.

Cum să adaugi pixelul pe website-ul tău?

Înainte de implementarea pixelului, trebuie să ai următoarele elemente ”in place”: un website, o pagină de Facebook a business-ului tău, un cont de Business Manager.

Pentru a adăuga pixelul pe magazinul tău online, trebuie întâi să creezi unul. Poți face acest lucru dacă mergi în Business Manager, la secțiunea Events Manager

 

De aici, în fereastra care ți se va deschide, vei apăsa pe Add New Data Source – Facebook Pixel. 

 

 

 

 

 

În următorul pas vei putea denumi pixelul și poți adăuga adresa website-ului.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

După ce ai denumit pixelul și ai apăsat Create, vei intra în instrucțiunile de instalare a acestuia.

Aici, există trei opțiuni la care poți apela:

  • instalarea pixelului printr-o platformă parteneră Facebook, precum BigCommerce, WooCommerce, Google Tag Manager
  • instalarea manuală a pixelului
  • trimiterea instrucțiunilor de instalare prin email programatorului tău

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dacă alegi instalarea manuală a pixelului, Facebook te va ghida pas cu pas în procesul de instalare și îți va furniza codul pixelului.

Acest cod va instala un eveniment numit Page View și practic va înregistra traficul pe website-ul tău. Din acest motiv, codul de bază al pixelului trebuie să se afle pe toate paginile website-ului.

În următoarea etapă a instalării, ai ocazia să personalizezi pixelul cu anumite evenimente pe care te interesează să le urmărești, în funcție de tipul business-ului, iar aici Facebook vine cu recomandări de evenimente pentru diverse domenii.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Spre exemplu, pentru un magazin online, Facebook îți recomandă să personalizezi codul de bază cu mai multe evenimente, printre cele mai utilizate fiind:

  • view content – implementat cel mai des pe pagina de produs, urmărește vizualizările de produs
  • search – urmărește căutările de produse din website
  • add to wishlist – urmărește adăugările în wishlist
  • add to cart – urmărește adăugările în coș, implementat cel mai des pe pagina de produs
  • initiate checkout – urmărește numărul de inițieri ale procesului de finalizare a comenzii
  • add payment info – urmărește câți useri au ajuns în etapa de introducere a datelor de plată
  • purchase – urmărește numărul de vânzări

Aceste evenimente pot fi înregistrate fie prin apăsarea unui buton, fie prin accesarea unei anumite pagini.

Spre exemplu, adăugarea în coș a unui produs poate fi înregistrată de pixel atunci când userul apasă pe butonul de Adaugă în coș din pagina de produs. Iar înregistrarea unei comenzi finalizate are loc cel mai adesea pe pagina de Thank You care îi este afișată utilizatorului după ce a finalizat comanda.

Facebook îți oferă codul de tracking al fiecărui eveniment pe care îl poți customiza cu diferiți parametri.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

După ce ai personalizat fiecare event, tot ce ai de făcut este să copiezi codul și să îl instalezi pe paginile corespunzătoare.

 

 

La final, după ce ai terminat cu adăugarea codurilor pe website, poți testa dacă evenimentele sunt corect implementate sau nu prin instalarea extensiei de browser Pixel Helper.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Evenimentele care sunt implementate corect ar trebui să aibă o bifă verde în dreptul acestora, iar cele care nu sunt corect implementate vor avea mereu un semn de atenționare. Există și situația în care un eveniment are un icon de atenționare, dar este corect implementat. Spre exemplu, evenimentul Add to Cart, care se activează doar după adăugarea produsului în coș. 

 

 

 

 

 

 

 

 

De ce să implementezi Facebook Pixel pe magazinul tău online?

Beneficiile utilizării pixelului sunt nenumărate, iar atunci când discutăm despre campanii de Facebook pentru un shop online, construirea acestora fără implementarea pixelului este ca și când ai vrea să mergi pe o sfoară legat la ochi. Astfel, printre cele mai importante aspecte de menționat despre cum te ajută Facebook Pixel să ai reclame de succes ar fi:

  • Urmărirea conversiilor din campaniile de Facebook Ads și măsurarea detaliată a rezultatelor
  • Optimizarea ad-urilor pe baza informațiilor colectate
  • Construirea unor audiențe cât mai segmentate și dedicate pe fiecare pas din flow-ul de achiziție
  • Construirea audiențelor de retargeting
  • Cu cât mai multe conversii sunt înregistrate de pixel, cu atât mai mult Facebook învață să livreze ad-urile unei audiențe care are mai multe șanse să convertească

Sperăm că nu te-am amețit cu atâtea informații tehnice! 🙂 Poate că la prima vedere ți se par complicate toate lucrurile pe care le ai de făcut pentru implementarea corectă a pixelului de Facebook, însă este foarte important să treci prin toate aceste etape de ”reglare tehnică” dacă vrei să construiești campanii cât mai performante de Facebook Ads.

Sharing is caring
Related Posts
Free Tool – Află cât de bine performează campaniile tale pe Facebook
Facebook Relevance Score – Ghid Complet
Totul despre campaniile Facebook Ads cu trimitere în WhatsApp Messenger

Leave Your Comment

Your Comment*

Your Name*
Your Webpage