Facebook tips and tricks
0

Facebook Relevance Score – Ghid Complet

 

 

 

 

 

 

 

Dacă lucrezi în digital marketing sau ai un shop online și desfășori campanii de publicitate pe Facebook probabil că ai mai auzit până acum despre Relevance Score, indicatorul Facebook care îți spune cât de relevante sunt ad-urile tale pentru audiența targetată de tine. Ce înseamnă mai exact acest lucru și în funcție de ce elemente obții un scor mai mare sau mai mic? Read along și vei afla tot ce trebuie să știi despre Facebook Relevance Score.

În 2015 a fost prima dată când advertiserii s-au întâlnit cu indicatorul de relevanță a reclamelor pe Facebook. Scopul introducerii noului metric a fost oferirea unui feedback celor care rulează campanii de promovare despre cât de relevante sunt ad-urile lor pentru publicul targetat. Poate îți aduce aminte de Google Ads Quality Score, însă cei doi indicatorii sunt destul de diferiți. 

Cum stabilește Facebook ce notă să acorde ad-urilor tale?

Relevance Score-ul este pratic o notă între 1-10 pe care reclamele tale o pot primi. În mod evident, cu cât iei o notă mai mare, cu atât reclamele sunt mai reușite și vor performa mai bine. Ține minte că acest scor va fi disponibil în rapoartele Facebook de îndată ce ad-urile tale au atins 500 de afișări și nu mai devreme.

Jobul acestui indicator este să măsoare calitatea ad-urilor și engagementul pe care acestea îl generează. Dacă ad-urile sunt importante pentru cei la care ajung aceștia vor interacționa cu ele.

Elementele care influențează scorul de relevanță sunt:

  • Feedback-ul pozitiv primit de ad-uri: număr mare de click-uri, like-uri, comentarii, vizualizări de video-uri, etc.
  • Feedback-ul negativ primit de ad-uri: lipsa engagementului cu ad-urile sau primirea de ”I don’t want to see this ad.”

Astfel, dacă reclamele tale sunt raportate sau ascunse de multe ori de cei care le văd, vei primi o notă mică de relevanță.

Este important de menționat faptul că acest scor are un impact mai mare asupra campaniilor cu obiectiv de conversie. Livrarea campaniilor care au ca obiectiv creșterea brand awareness-ului printr-un reach cât mai mare nu sunt influențate la fel de mult de scorul de relevanță.

De ce e bine să obții un scor mare de relevanță în campaniile de conversie?

Cel mai importat motiv este faptul că poate să scadă costul de livrare a ad-urilor. Dacă ai un scor mare de relevanță, de exemplu 8, 9 sau 10, campaniile tale vor avea un cost mai mic per click pentru că pur și simplu Facebook le consideră relevante pentru publicul targetat.  Un al doilea motiv este legat de faptul că scorul de relevanță poate influența de câte ori ad-urile tale sunt afișate. Deci da, trebuie să tinzi către obținerea unui scor cât mai mare.

Unde poți vedea ce scor de relevanță au reclamele tale?

În Ads Manager, la nivelul ad-urilor. În mod normal, dacă ad-urile tale au acumulat 500 de afișări, vei vedea în tabelul de raportare o coloană denumită Relevance Score.

Dacă ad-urile tale au peste 500 de afișări și tot nu vezi coloana cu scorul de relevanță trebuie să mergi pe Columns -> Customise Columns. În fereastra care ți se va deschide, va trebui să scrii Relevance Score în căsuța de search și să bifezi indicatorul și gata, în raportul tău va fi afișată și coloana scorului de relevanță.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cum pot îmbunătăți scorul de relevanță?

Principalele acțiuni pe care le poți lua pentru îmbunătățirea scorului de relevanță sunt:

  • identificarea audienței potrivite
  • folosirea unor bannere relevante pentru reclama ta
  • construirea unui mesaj relevant

În ceea ce privește audiența, este bine să fii cât de specific poți atunci când faci setările de targetare. Setările generale vor atrage întotdeauna un scor de relevanță mai mic decât cele granulare. Așa că folosește-te de toate elementele pe care le știi despre publicul tău țintă: gen, vârstă, locație, ocupație, interese și comportamente. Apoi, un lucru pe care l-am observat în campaniile noastre este faptul că audiențele custom cu cei care au luat anumite acțiuni pe site-ul tău obțin de obicei un scor de relevanță mai mare.

Imaginile/bannerele pe care le folosești în ad-uri trebuie să fie cât mai relevante pentru audiența ta și să descrie cât mai bine produsele/serviciile promovate. Un alt lucru observat de noi, cel puțin pe nișa magazinelor online de fashion, este faptul că imaginile de lookbook ale produselor obțin mereu scor mai mare de relevanță.

Alte câteva bune practici pentru îmbunătățirea scorului de relevanță:

  • ține minte că este un indicator relativ, care poate varia de la o zi la alta
  • o dată la o anumită perioadă de timp reîmprospătează creativele ad-urilor pentru audiențele care ți-au adus rezultate bune, dar care au început să nu mai performeze la fel de bine
  • nu încerca să induci în eroare publicul țintă pentru a-l atrage pe website-ul tău
  • cea mai bună modalitate de a-ți da seama ce funcționează și ce nu, este să testezi diferite targetări cu diferite tipuri de creative specifice business-ului tău.

Acum că ai toate informațiile despre scorul de relevanță nu mai ai nicio scuză să nu obții mereu nota 10! Sau măcar 9! 🙂

Sharing is caring
Related Posts
Ghid complet – Lead Generation Ads
Free Tool – Află cât de bine performează campaniile tale pe Facebook
Ce se intampla de fapt cand campaniile de Facebook Ads nu ruleaza

Leave Your Comment

Your Comment*

Your Name*
Your Webpage