Facebook tips and tricks
0

Ghid Complet – Cum să creezi Facebook Collection Ads

În urmă cu un an de zile, Facebook lansa un nou tip de ad-uri numit Collection, doar pentru device-urile mobile. În tot acest timp, ad-urile Collection au câștigat din ce în ce mai multă popularitate datorită faptului că generează o rată mare de engagement cu audiența, formatul acestora având un grad mare de personalizare. Printre obiectivele pentru care poți utiliza această campanie amintim:  creșterea brand awareness-ului, colectarea de leaduri sau creșterea numărului de vânzări.

În general, în ecommerce, un collection ad este alcătuit dintr-un video sau o imagine, sub care apar listate mai multe produse.

Atunci când userii dau click pe ad, se deschide o versiune full screen a acestuia unde pot fi afișate mai multe detalii, precum numele produselor, prețul acestora, reduceri existente, etc.

Cum creezi un Collection Ad? 

Primul pas în setarea unui collection ad este alegerea obiectivului campaniei. Apoi, parcurgi pașii obișnuiți în setarea bugetului, perioadei de campanie, a audienței pe care vrei să o targetezi și a tipului de optimizare.

Abia la nivel de ad apar toate noutățile. Pentru a crea un collection ad, trebuie să selectezi formatul Collection.

Atunci când userul va interacționa cu ad-ul, pe mobil i se va deschide formatul de Instant Experience. Setarea acestuia este, deci, cel de-al doilea pas în construirea unui Collection. Facebook oferă o serie de template-uri pe care le poți folosi, dar ai și posibilitatea să îți creezi propriul template.

În experiența noastră cu acest format, cele mai bune rezultate le-am obținut cu template-ul Storefront, dar cel mai bine e să testezi toate template-urile și să descoperi ce funcționează cel mai bine pentru tine.

Dacă vrei să creezi un template custom, trebuie să apeși pe Build a custom Instant Experience, care îți va deschide ecranul de mai jos.

În builder, poți adăuga diferite componente, poți să previzualizezi ad-ul, poți să dai share unui link de previzualizare, îl poți salva și finaliza.

Add Component îți permite să adaugi elementele următoare:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Editarea componentelor este destul de detaliată cât să îți ofere cam tot ce ai nevoie. E ca și cum ai avea un mic Photoshop în Facebook, așa că dacă ai minte exact cum îți dorești să arate collection-ul tău, merită să testezi diferitele opțiuni de personalizare disponibile pe platformă.

Așa cum spuneam mai sus, noi folosim cel mai des template-ul Storefront. Ca să îl testezi și tu, trebuie să apeși pe Use Template și ți se va deschide o fereastră cu opțiunile de editare în partea stângă și preview-ul editărilor în partea dreaptă.

Aici, template-ul este împărțit cumva în 3 zone de editare: header, zona de prezentare a produselor și butonul de call-to-action.

Primul lucru pe care îl poți alege este afișarea în header a logo-ului business-ului tău sau pur și simplu a numelui.

Apoi, ai posibilitatea de a adăuga tab-uri, un fel de categorii/secțiuni ale ad-ului care permit userului să aleagă direct categoria de produs de care este interesat.

Partea mai puțin happy este că aceste tab-uri nu sunt disponibile și în versiunea pentru Instagram.

În zona de prezentare a produselor, Facebook îți cere să alegi catalogul/feed-ul din care vrei să afișezi produsele.

Apoi ai două opțiuni:

  • afișarea dinamică a produselor
  • selectarea specifică doar a anumitor produse care să fie afișate

Un exemplu în care ai vrea să afisezi anumite produse este atunci când ai o gamă nouă de produse și vrei să o scoți în față.

Tot ce ai de făcut este să începi să tastezi numele produsului și ți se va deschide o listă din care vei putea selecta respectivul produs.

În header ai posibilitatea să alegi 3 opțiuni:

  • o imagine
  • un video pe care va trebui să îl uploadezi în platformă
  • un video creat dinamic cu produsele din feed – această opțiune nu este disponibilă atunci când selectezi specific anumite produse din feed

 

 

 

 

 

Mai jos, poți crea diferite secțiuni în collection, iar Facebook te ajută cu ceva recomandări. Vei putea să introduci chiar o secțiune de reduceri, dacă ai o campanie de reduceri activă pe site.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ultima parte constă în editarea butonul de call-to-action. Aici trebuie să introduci textul pe care îl vrei afișat pe buton și link-ul landing page-ului.

 

 

 

 

 

După ce ai terminat de făcut toate setările, apasă Done și gata, your Instant Experience is ready.

Mai ai doar de introdus descrierea ad-ului, headline-ul și ordinea în care să fie afișate produsele din preview și să dai Publish.

Dacă nu ai testat până acum collection ads pentru shop-ul tău online, acum nu mai ai nicio scuză. 🙂 Get to work, iar în caz că ți se par prea încurcate setările Facebook-ului, noi te putem ajuta oricând.

Sharing is caring
Related Posts
Facebook Relevance Score – Ghid Complet
Atrage atenția asupra ad-urilor tale cu Facebook Frames
De ce să folosești tool-ul de A/B testing de la Facebook Ads?

Leave Your Comment

Your Comment*

Your Name*
Your Webpage