Facebook tips and tricks
0

Ghid complet – Lead Generation Ads

Plănuiești să organizezi o campanie de reduceri la finalul sărbătorilor de iarnă prin care să generezi vânzări masive? Pregătește-ți din timp terenul cu una sau mai multe campanii de Lead Generation! 

Ce sunt campaniile de Lead Generation? 

Scopul unei campanii de generare de leaduri este, evident, atragerea unor potențiali clienți. Aceasta poate targeta atât o audiență complet nouă, cât și useri care au mai interacționat cu brandul și business-ul tău în trecut.

Una dintre cele mai populare tipuri de campanii de lead generation este aceea prin care îți propui să mărești baza abonaților la newsletter. Pentru a colecta un număr cât mai mare de abonați, este indicat să folosești un ”incentive”. Spre exemplu, poți face accesibile reducerile doar pentru cei care se abonează, cu o anumită perioadă de timp înainte ca acestea să fie disponibile pentru publicul larg sau poți alege să oferi un procent extra de reducere celor care se abonează.

Strategia și mesajul de campanie trebuie construite cu mare atenție astfel încât acestea să atragă un număr mare de subscriberi. Gândește-te că această bază de noi abonați este foarte valoroasă pentru tine având în vedere că o poți folosi în mod recurent pentru a comunica cu abonații.

Cum creezi o campanie de Lead Generation? 

Pentru noi, poate cea mai eficientă sursă de generare de leaduri este Facebook Ads. Printre multiplele tipuri de campanii pe care le poți construi pe Facebook există și acest tip de campanie, numit Lead Generation.

După ce ai selectat obiectivul campaniei, urmează setările la nivel de Ad Set. Aici, primul lucru pe care îl ai de făcut este să parcurgi Termenii și condițiile Facebook în ceea ce privește acest tip de campanie. În același timp, ai grijă să fie selectată corect pagina de Facebook a business-ului.

 

 

 

 

 

Apoi urmează setările obișnuite de audiență, placement și buget.

Mai jos, la Optimization for Ad Delivery, vei găsi preselectat Leads.

 

 

 

 

 

În partea dreaptă a ferestrei, vei găsi estimările de reach și leaduri pe zi în funcție de setările introduse.

 

 

 

 

 

 

 

 

Acum, la nivel de ad se întâmplă majoritatea lucrurilor interesante în ceea ce privește setarea unei campanii de lead generation.

Primul pas este alegerea paginii de Facebook și a contului de Instagram aferent. Apoi, ai de selectat formatul ad-ului. Pentru o campanie cu obiectiv de Lead Generation ai disponibile următoarele formate:

  • carousel
  • single image
  • single video
  • slideshow

Următoarele etape sunt introducerea descrierii ad-ului, alegerea creativelor și  a butonului de Call-to-Action.

Pentru butonul de Call-to-Action poți selecta din următoarele variante:

  • Apply Now
  • Book Now
  • Download
  • Get Offer
  • Get Quote
  • Learn More
  • Sign Up
  • Subscribe

Pentru o campanie care să genereze abonați la newsletter, poți alege Sign Up sau Subscribe.

Mai jos vei vedea o secțiune numită Instant Form. Practic, aici creezi formularul pe care îl vor completa oamenii pentru abonarea la newsletter.

Aici, ai de ales între două opțiuni:

  • More question options
  • More media options

 

 

 

 

 

 

 

 

Pentru o campanie de colectare leaduri prin completarea numelui și a adresei de email poți folosi varianta More question options.

După ce vei crea mai multe formulare, vei găsi o listă cu acestea în josul secțiunii alese. Pentru a crea un formular nou, selectează New Form.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ți se va deschide o fereastră de editare care arată cam așa:

 

La Content, primele setări sunt de făcut la Form Type unde poți alege între More Volume și Higher Intent. Dacă alegi Higher Intent, userii vor trece printr-o etapă de review prin care să confirme că își doresc abonarea la newsletter.

În următorul pas, la Intro, ai posibilitatea să introduci un headline, o imagine și o scurtă descriere. Ca imagine, poți folosi chiar imaginea utilizată în ad.

 

 

 

 

 

 

 

 

În următoarea secțiune poți alege câmpurile formularului. Facebook îți oferă o gamă largă de opțiuni, dar poți crea și tu câmpuri custom în cazul în care nu le regăsești pe listă.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pentru că vei colecta date despre useri, în secțiunea Privacy Policy, trebuie să conectezi politica de confidențialitate a website-ului tău.

 

 

 

 

 

 

Ultimul pas constă în setarea ecranului de Thank You. Aici poți introduce un headline, o descriere și un buton de CTA  care să trimită pe website. Pentru butonul de Call-to-Action ai disponibile următoarele tipuri de butoane:

  • View Website
  • Download
  • Call Business

 

 

 

 

 

 

 

 

În partea dreaptă a ferestrei ai un preview al formularului și poți să vezi exact cum sunt amplasate elementele. Înainte de a finaliza, ar trebui să verifici și secțiunea de setări ale formularului unde poți modifica limba acestuia, poți alege dacă formularul poate fi distribuit sau nu și poți adăuga parametri de tracking prin care să vezi ce leaduri au fost generate de Facebook.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

După ce ai terminat de făcut toate setările poți salva formularul dacă știi că e posibil să mai faci modificări sau poți îl poți finaliza și publica ad-ul.

Ca să descarci lead-urile generate prin ad, trebuie să mergi pe pagina de Facebook a business-ului, la Publishing Tools – Lead Ads Forms – Forms Library. Un lead va fi disponibil pentru descărcare timp de 90 de zile de la data la care userul a completat formularul.

Pare un proces complicat? No worries, poți apela oricând la noi și te vom ajuta cu mare drag să creezi campanii de lead generation de succes. Just say the word!

 

 

Sharing is caring
Related Posts
Ghid Complet – Cum să creezi Facebook Collection Ads
Tu folosești audiențele Lookalike din Facebook Ads?
Atrage atenția asupra ad-urilor tale cu Facebook Frames

Leave Your Comment

Your Comment*

Your Name*
Your Webpage