Events
0

GPeC Summit: best tips & tricks pentru e-commerce în 2018-2019

Summitul GPeC a ajuns la cea de-a 13-a ediție, iar în 12 și 13 noiembrie 2018 participanții s-au putut bucura de cele mai de actualitate sfaturi și sugestii pentru dezvoltarea și optimizarea unui business în e-commerce, de la un line-up impresionant de speakeri români și internaționali.

Prima zi

Deschiderea a fost făcută de către Iulian Stanciu, CEO eMag. Deși dezvoltarea în zona digitală se optimizează de la an la an, România se confruntă cu o realitate tristă: trei sferturi dintre adulții români nu dețin competențe de bază în digital. Educația digitală este esențială la momentul actual, la fel cum este și creșterea încrederii românilor în magazinele online. Iar pentru aceasta, e nevoie în primul rând de servicii de livrare foarte bune, astfel încât clientul să aibă garanția că primește ce trebuie, când trebuie.

Nir Eyal, autorul bestseller-ului “Captivat: Cum să creezi produse care formează obișnuințe”, a ținut publicul interesat cu o prezentare despre psihologia din spatele procesului de cumpărare. Soluția propusă de Eyal prezintă un “hook” (sau “cârlig”) ce reprezintă o experiență gândită să creeze o legătură între problemele sau nevoile clientului și produsele din ofertă. Hook-ul este format dintr-un trigger care generează o acțiune, care apoi declanșează un sentiment de anticipare a recompensei (produsului). Pentru ca hook-ul să continue, recompensa trebuie să te facă să vrei mai mult și, astfel, să investești pentru a te întoarce iar la poziția de a fi activat de un trigger.

Rafael Campos, vice-președintele VTEX, a prezentat apoi câteva strategii pe care business ownerii le pot implementa acum pentru a fi siguri că magazinul online va rezista încă 10 ani. De la folosirea unui marketplace și a unui customer journey eficient și până la valoarea produselor, un magazine online ar trebui să profite la maximum de potențialul pe care îl are la dispoziție.

Brad Geddes, expert Google Ads și lider al Advanced Adwords Seminar, a vorbit despre schimbările constante pe care Google le face în cadrul platformei de Ads. “Îmi place să traduc PPC drept Pay for Conversation. Gândește-te la valoarea conversațională cu userul, nu doar la click.”, a spus Geddes către finalul prezentării, menționând și importanța pe care aspectele ce țin de lifestyle-ul clienților o au când vine vorba despre ajustarea bid-urilor.

CEO-ul Netopia Payments, Antonio Eram, a pus în lumină noul proiect al companiei: MOBILPAY WALLET, soluție ce dă posibilitatea unui utilizator să își folosească smartphone-ul drept un instrument de plată, iar apoi Elisabeta Moraru, Country Manager Google România, a detaliat profilul consumatorului român în zona de e-commerce: “Curios, destul de nehotărât și pretențios. ” Pe lângă asta, 45% din români așteaptă Black Friday pentru a cumpăra online, iar traficul de pe mobil atinge acum 70% din totalul traficului.

 

 

 

 

Prezentarea lui Valentin Radu, fondator Omniconvert, a avut puncte comune cu cea a lui Nir Eyal. Valentin a explicat cât de cruciale sunt enhanced customer journeys pentru a obține growth hacking-ul atât de râvnit, precum și pentru modul în care îi faci pe clienți să formeze obiceiuri (habit forming). S-au explicat, de asemenea, și diferențele dintre un customer journey standard și unul enhanced, mai avantajos.

Andrei Radu, fondator și CEO si GPeC, a continuat cu 5 strategii de îmbunătățire a user experience-ului și a ratei de conversie, practice și relativ ușor de implementat. Caseta de search, funcțiile speciale pentru mobile sau diferențiatorii care ies ușor în evidență sunt doar câteva dintre cerințele pe care site-ul oricărui magazin online trebuie să le bifeze.

Iar dacă lista cu “Ce ar trebui să faci” a fost lungă, Horia Neagu, fondator Napoleon Digital, a prezentat câteva probleme comune cu care clienții se confruntă când vor să cumpere online, de la viteza mică de încărcare și până la pagini de produse fără stoc vizibile pe site. Lista cu “Ce să nu faci” a fost, bineînțeles, completată și de soluțiile pe măsură.

Finalul primei zile a adus pe scenă grupul de experți în digital, cu experiență la GPeC Summit: Alexandru Lăpușan (CEO & Founding Partner Zitec), Andrei Georgescu (Managing Director White Image), Bianca Grip (Managing Director GripAds), Cristian Ignat (Canopy), Dan Vîrtopeanu (Founder Breeze Mobile), Eugen Potlog (UX Studio), Lucia Ciucă (Epyca Management), Mihai Vînătoru (DWF) și Roxana Olaru (CREADIV). Cei 9 au adus fiecare câte 3 recomandări pentru e-commerce în 2019.

Cea de-a doua zi

A doua zi a Summitului GPeC a debutat în forță, cu o prezentare dinamică din partea lui Ross Simmonds, CEO Foundation Marketing. Ross început cu o întrebare directă: “Cum te faci auzit în mijlocul zgomotului? ” – referindu-se la gălăgia din mediul online, cu informații peste informații pe care toți le transmit. Se pare că deja clasicul dicton al marketingului online “Content is king” este înlocuit de o nouă paradigmă: “Distribution is king”. Distribuirea contentului către audiențele relevante se poate dezvolta prin folosirea Facebook Audience Insights, Facebook Groups sau platforme precum Reddit sau Medium.

A urmat o discuție deschisă cu managerii și fondatorii celor mai importante companii de curierat din România: Felix Pătrășcanu (Fan Courier), Bogdan Colceriu (Frisbo), Florin Toma (DHL Express România) și Radu Stănescu (DPD România). S-a punctat faptul că lipsa de încredere în serviciile de curierat scade considerabil numărul plăților cu cardul, iar magazinele trebuie să reușească să promoveze plata cu cardul. Ca obiectiv de viitor, s-a notat importanța serviciilor de E-Fulfillment.

Dorin Boerescu, CEO 2Performant, a dezvăluit publicului procentele ridicate pe care vânzările făcute de pe mobil le ocupă acum în România. Cele mai scumpe tranzacții se fac tot de pe mobil, în weekenduri, tocmai de aceea este esențial să existe un serviciu de suport online pe perioada weekendului.

Următorul invitat a captivat publicul GPeC printr-o prezentare despre real-time marketing făcută în cea mai real-time manieră: audiența a dăruit procentul maxim de atenție, a răspuns și a fost engaged în speech-ul lui David Meerman Scott, autorul bestseller-ului “Noile reguli de marketing și PR”. David a explicat cum astăzi nu mai este suficient să vinzi, ci ar trebui să îți educi clienții să cumpere. Trebuie să fii acolo la momentul potrivit, să realizezi când clientul este pregătit să cumpere, nu când tu ești pregătit să vinzi. O modalitate eficientă de a genera campanii cu rezultate este “newsjacking” (termen introdus de autor în 2011). Pe scurt, vânezi o știre/informație de interes și postezi sau creezi o campanie pe subiectul acelei știri, în timp real. “Real-Time Marketing este un mindset”, a mai spus Meerman Scott.

Raluca Radu, fondator MTH Digital și Country Manager Answear.ro, a prezentat apoi o rețetă validată pentru o strategie de succes în marketing și e-commerce, din 7 ingrediente. Strategia este de un real ajutor pentru combaterea haosului la care lumea comerțului digital este aproape întotdeauna predispusă. Întrebările esențiale pentru a pune bazele unei strategii: Care este audiența noastră? Care sunt profilurile de buyer persona? Ce face concurența noastră? Apoi, orice business trebuie să le dea clienților un “reason to believe” prin care să reușească să le câștige încrederea. Lucrurile sunt relative, dar un obiectiv sănătos ar putea fi: chiar dacă “Nu poți mulțumi toți clienții, […] îi poți mulțumi pe mai toți din categoria foarte importantă pentru tine. ”, conform Ralucăi Radu.

Prezentarea lui Sergiu Neguț, co-fondator al Fintech OS, s-a numit: “Amintiri din viitorul unui business de succes. ” Speaker-ul a evidențiat cât de important este avantajul competitiv sustenabil în fața concurenței, iar mindsetul de antreprenoriat trebuie să fie activat chiar și când lucrezi în compania altora. Urmează apoi identificarea cu nevoile și dorințele clienților pentru a-ți putea plia produsul pe acestea.

Russell McAthy, CEO Cubed, a vorbit despre marketing attribution. “Nu poți avea succes până nu definești ce înseamnă succesul. ”, iar attribution-ul nu trebuie să urmărească principiul importanței ultimului click. Marketing to the middle of the funnel este un alt principiu notat de McAthy și reprezintă promovarea către cei care se află la mijlocul drumului către a deveni clienți; ghidajul poate fi făcut prin content relevant.

Penultimul speaker a fost Liviu Taloi, fondator ECOMpedia, care a prezentat o cale de a interpreta cu succes datele din Google Analytics și de a le folosi pentru a reînvia rata de conversie care, posibil, a scăzut. Prezentarea a fost dovedită de exemple practice ale unor magazine online din România. La final, Dragoș Mănac, General Manager Liberty Revival Holding, a vorbit despre cum să alegi produsul pe care îl va livra viitorul tău magazin online și cum să faci sourcing, adică să descoperi produse și să stabilești legături cu producătorul lor.

 

 

 

 

Penultimul speaker a fost Liviu Taloi, fondator ECOMpedia, care a prezentat o cale de a interpreta cu success datele din Google Analytics și de a le folosi pentru a reînvia rata de conversie care, posibil, a scăzut. Prezentarea a fost dovedită de exemple practice ale unor magazine online din România. La final, Dragoș Mănac, General Manager Liberty Revival Holding, a vorbit despre cum să alegi produsul pe care îl va livra viitorul tău magazin online și cum să faci sourcing, adică să descoperi produse și să stabilești legături cu producătorul lor.

În concluzie, experiența participării la cea de- a 13-a ediție a GPeC Summit a fost ca un fel de refresh pentru lucrurile care contează cu adevărat în e-commerce și, mai ales, o cale utilă de a ajunge la informații valoroase din partea unor experți deschiși la a împărtăși tips & tricks. Happy E-commerge Marketing! 🙂

 

sursa foto: Alin Dobrin

Sharing is caring
Related Posts
Champaigns participa la Gomag Virtual Summit 2018 [Inscrie-te gratuit]

Leave Your Comment

Your Comment*

Your Name*
Your Webpage