Conversion Rate Optimization
0

Top 12 strategii de optimizare a ratei de conversie pentru magazinul tău online

Dacă ai un magazin online, cu siguranță că ai auzit până acum de CRO sau conversion rate optimization. Dar ce înseamnă mai exact optimizarea ratei de conversie și ce tactici poți aplica astfel încât să obții o creștere a numărului de conversii?

Don’t worry, Champaings team to the rescue! Ți-am pregătit mai jos un checklist cu top strategii pe care dacă le vei implementa în magazinul tău online cu siguranță că vei vedea o îmbunătățire a ratei de conversie.

Întâi însă, hai să stabilim la ce ne referim mai exact prin optimizarea ratei de conversie. Ei bine, rata de conversie îți spune câți dintre vizitatorii site-ului tău au și performat acțiunile care se califică drept conversii pentru tine. O conversie nu înseamnă musai o vânzare. În funcție de etapa la care se află un user în etapa de achiziție, îți poți stabili (și este indicat) mai multe tipuri de conversii.

Cele mai cunoscute ar fi:

  • Achiziția
  • Adaugarea unui produs în coș
  • Inițierea procesului de finalizare a comenzii
  • Adăugarea unui produs în wishlist
  • Abonarea la newsletter

Să presupunem că stai destul de bine cu traficul pe magazinul tău online, dar că nu stai la fel de grozav la capitolul conversii. La ce elemente trebuie să te uiti și ce poți face pentru a transforma vizitatorii în clienți? Read along.

Verifică fluxul de comandă

Este crucial să verifici toți pașii prin care vizitatorii magazinului trebuie să treacă pentru a finaliza o comandă. Flow-ul trebuie să fie cât mai simplu și clar posibil pentru utilizatori și să nu existe elemente care să distragă userii de la a face o achiziție. Încearcă să limitezi numărul de informații pe care utilizatorii trebuie să le introducă pentru a finaliza comanda doar la cele absolut necesare.

Cât de greu este pentru useri să găsească produsele?

Ai grijă ca magazinul tău online să aibă o structură care să ajute vizitatorii să găsească produsele care îi interesează. Categoriile produselor să fie clar delimitate, să fie vizibile sau foarte ușor accesibile și să oferi modalități de filtrare a produselor în pagină. Ex: pret, culori, produse noi, etc. În același timp, este bine să limitezi numărul filtrelor doar la cele absolut necesare.

Nu uita de bara de search prin care utilizatorii pot căuta anumite produse. Conform ultimelor tendințe în user experience, aceasta trebuie poziționată central în partea de sus a paginii.

Folosește imagini de calitate înaltă

Dacă te gândești că poate magazinul tău nu se încadrează în categoriile de shop-uri online unde vizualul este foarte important (ex. magazinele de fashion) și că acest lucru te absolvă de la folosirea unor imagini calitative, te înșeli. Chiar dacă vinzi motosape, este foarte important ca produsele tale să aibă imagini atractive vizual, în care să se poată observa caracteristicile acestora foarte clar. Eventual poți arăta imaginii de detaliu sau video-uri care să arate modul de funcționare a produselor. Un alt lucru pe care îl poți face este să oferi userilor posibilitatea de a de a face zoom in pe produse.

Tip: nu afișa mai multe de 3 coloane de produse. Utilizând trei coloane, imaginile produselor afișate vor fi mai mari și este posibil să atragă o rată de click mai mare.

 Atenție! Nu afișa niciodată imagini cu produse care să inducă utilizatorii în eroare sau care pot crea așteptări false.  Întotdeauna, produsul din imagine trebuie să corespundă cu produsul pe care utilizatorii îl vor primi.

Nu uita de CTA-uri

Butoanele de call-to-action sunt un element foarte important în ecommerce. Mesajul lor trebuie să fie scurt și concis și să aibă un design care să le facă foarte vizibile și să le deosebească de celelalte elemente din pagină.

Ai grijă să folosești butoane de call to action pentru acțiuni care sunt cu adevărat importante pentru tine. Cu alte cuvinte, să le folosești doar pentru acțiuni care reprezintă conversii.

Autentificare în cont? No, thank you

Nu obliga utilizatorul să își creeze cont pentru a putea finaliza o comandă. Dacă vrei musai să ai datele lui, cea mai bună variantă este să îi oferi o serie de beneficii la care poate avea acces doar dacă își creează cont.  Dar nu condiționa finalizarea unei achiziții de autentificarea în cont pentru că majoritatea userilor vor renunța să termine procesul de comandă.

Oferă vouchere sau cupoane de reduceri

Voucherele sau cupoanele de reduceri sunt în mare vogă de câțiva ani și utilizatorii le caută cu orice ocazie. Dacă poți oferi astfel de incentives vizitatorilor magazinului tău online, ai grijă să implementezi în pagina de vizualizare a produselor în coș un câmp unde utilizatorii pot să introducă codul de reducere și apoi recalculează-le automat valoarea coșului.

Să rămânem la coș…

Pagina de vizualizare a produselor din coș este foarte, foarte importantă în funnel-ul de purchase. Activitatea userilor pe această pagină trebuie monitorizată constant și apoi trebuie optimizat acolo unde observăm elemente care împiedică utilizatorii să termine procesul de comandă.

Ce trebuie să bifeze în general:

  • listă clară a produselor, cu link pe fiecare pagină de produs
  • detaliile produsului, de ex. mărimea sau culoarea.
  • disponibilitatea stocului
  • cantitatea – de preferabil să apară într-un câmp editabil
  • prețul pe bucată și prețul total (în cazul în care sunt mai multe bucăți)
  • butonul de eliminare a produselor din coș
  • câmp pentru introducerea codurilor de reducere, dacă este cazul
  • call to action pentru finalizarea comenzii

Tip! Este bine să implementezi posibilitatea de a face un preview al produselor din coș încă din pagina de produs.

Certificat de siguranță?

Dacă magazinul tău online este certificat de o anumită entitate care reprezintă o mărturie a faptului că shop-ul tău respectă bunele practici, afișează acest lucru pe site pentru a da un boost de încredere clienților tăi.

Cere review-uri clienților existenți

Dacă ai posibilitatea, creează o secțiune în care clienții existenți să poată da review-uri produselor achiziționate. Review-urile bune sunt o altă modalitate  prin care vizitatorii noi pot căpăta încredere să cumpere produse din shop-ul tău online.

Simplifică politica de retur

Majoritatea userilor verifică politica de retur a unui magazin înainte de a comanda un anumit produs. Sarcina ta este să faci procesul de retur cât mai ușor de parcurs și să transformi această etapă într-un unique selling point, pe cât posibil.

Optimizează website-ul pentru varianta de mobil

Acest pas este unul crucial dacă ne gândim că procentul achițiilor efectuate de pe mobil crește pe zi ce trece. Cel mai bine este să creezi un site separat pentru varianta de mobil, dar dacă nu ai ajuns încă în stadiul acesta, cel puțin asigură-te că varianta de desktop este optimizată și pentru mobil.

Livrare gratuită?

OK, we know this one is not that easy to implement, dar dacă ai putea totuși să le oferi asta clienților tăi ai primi o mare bulina albă. Unul dintre motivele pentru care utilizatorii nu cumpără online și preferă să cumpere din offline este pentru că sunt nevoiți de cele mai multe ori să plătească și livrarea. Una dintre modalitățile prin care ai putea oferi livrare ”gratuită” ar fi să te asiguri că incluzi în prețul produselor și costurile de livrare.

Tip! Poți organiza campanii în care să asiguri livrarea gratuită, dacă nu poți oferi acest lucru non stop.

This is it for now. Sperăm că nu te-au speriat toate aceste strategii prin care poți crește rata de conversie și că vei profita de tips & tricks-urile noastre pentru a crește vânzările shop-ului tău online.

Sharing is caring
Related Posts
Facebook Attribution Tool – ce este și la ce ne ajută

Leave Your Comment

Your Comment*

Your Name*
Your Webpage