Uncategorized
0

Top 7 Facebook Placements Performante

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dacă desfășori campanii de publicitate pe Facebook, probabil că te-ai lovit deja de întrebarea: Care este cel mai bun placement pentru campanii? Sau: există placement-uri care performează mai bine în funcție de obiectivul pe care îl setăm? Mobile sau desktop?

Având în vedere că în ultimii ani Facebook a făcut eforturi constante de extindere a locurilor de afișare a ad-urilor, este lesne de înțeles de ce toată discuția legată de placements devine din ce în ce mai confuză.

Așa că astăzi am pregătit un ghid detaliat despre opțiunile de placements din Facebook Ads și îți vom arăta și câteva cifre din rapoartele noastre ca să vedem un top de placements pentru campaniile cu obiectiv de conversii.

Ce opțiuni de plasare a reclamelor găsim în Facebook Ads?

Întâi de toate, setările legate de placements se fac la nivel de Ad Set – Placements atunci când creezi o campanie nouă.

Aici, vom găsi două opțiuni:

După cum poți observa în screenshot-ul de mai sus, primul pas este să faci o alegere între Automatic Placements (opțiune recomandată de Facebook) și Edit Placements.

Dacă alegi Automatic Placements, platforma va aloca buget pe mai multe plasări și va optimiza acolo unde este mai probabil ca ad-ul să aibă o performanță mai mare.

Acum, când bifezi Edit Placements, vei avea următoarele opțiuni:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Practic, ai 4 mari secțiuni de placements:

  • Facebook
  • Instagram
  • Audience Network
  • Messenger

Mai jos, poți alege pe ce device vrei să ruleze campania ta. În funcție de ce alegi (mobile/desktop/mobile&desktop) ai opțiuni diferite de plasare.

 

 

 

 

 

 

 

 

Apoi, poți exclude categoriile de conținut pe care nu vrei să afișezi ad-urile tale și să blochezi anumiți publisheri.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cum să alegi placement-urile pentru campania ta  

Așa cum în cazul device-urilor ai acces la anumite plasări de ad-uri în funcție de device, la fel se întâmplă și în cazul obiectivelor de campanie.

Dar indiferent de obiectivul ales, adevărul este că unele opțiuni performează mai bine decât altele no matter what.

În principiu, dacă nu ai idee ce placement ar funcționa mai bine pentru campania ta poți seta campania pe Automatic Placements, să o lași să ruleze o perioadă de timp și apoi să vezi ce placement ți-a adus cele mai bune rezultate. Tot ce ai de făcut de aici este un duplicat dupa Ad Set în care să setezi la placements ce ai observat că a funcționat mai bine în perioada de testare.

Sau poți alege să mergi pe intuiție și să setezi din prima placement-urile care consideri că au cel mai mare potențial de conversie pentru campania ta, în funcție de obiectivul ei.

Pentru că noi nu suntem mari fani al ultimei soluții și preferăm să lucrăm cu date concrete  vrem să îți arătăm un top de performanță al placement-urilor din campaniile noastre cu obiectiv de conversie/vânzare:

  1. News Feed Mobile
  2. News Feed Desktop
  3. Messenger Inbox
  4. Right Hand Column
  5. Instagram Stories
  6. Instant Article
  7. Marketplace

Ca să susținem cu cifre topul de mai sus îți lăsăm și câteva screenshot-uri din campanii unde poți observa și costurile de achiziție de pe fiecare placement. 😀

Ce concluzii putem trage după o analiză rapidă a datelor?

  • News Feed-ul de pe mobil este rege, deci sigur îl puteti seta ca placement doar pe el.
  • News Feed-ul de pe desktop deși este pe locul 2 livrează destul de puține vânzări. Aici merită testat, având în vedere că unele business-uri vând și pe desktop.
  • La fel ca și pe desktop poți testa și Messenger Inbox, Right Hand Column, Instagram Stories, Instant Article și Marketplace.
  • Sunt câteva placements care pot fi scoase din start din calcul cum ar fi: Facebook Stories și Audience Network.

Dacă rulezi deja campanii și nu știi ce placements performează cel mai bine, descarcă de aici tool-ul nostru gratuit de raportare Facebook Ads și vei primi în interval de câteva minute o analiză detaliată în care poți vedea ce placement-uri ți-au adus cele mai bune rezultate.

Sharing is caring

Leave Your Comment

Your Comment*

Your Name*
Your Webpage