Facebook tips and tricks
0

Tot ce vrei să știi despre Facebook Custom Audiences

Succesul campaniilor de Facebook Ads depinde de foarte mulți factori, dar poate cel mai important dintre aceștia este modul în care alegem să targetăm campaniile. Iar până în acest moment cea mai complexă, dar și eficientă cale de a ajunge la audiențele cu probabilitatea cea mai mare de a ne aduce conversii este prin utilizarea de Custom Audiences. 

Această modalitate de targetare a apărut pentru prima dată în 2012, iar singurul lucru pe care îl permitea era targetarea clienților printr-o listă de emailuri. Astăzi, Custom Audiences ne oferă o paletă foarte largă cu opțiuni de targetare a consumatorilor atât pe Facebook, cât și în afara platformei.

În acest articol v-am pregătit un ghid complet al tuturor tipurilor de audiențe care pot fi setate prin intermediul Custom Audiences și am povestit despre modurile în care puteți utiliza aceste audiențe.

Cum să creezi o audiență custom

Pentru a crea o audiență custom trebuie să mergi în Assets -> Audiences.

 

 

 

 

 

 

După ce faci asta, ți se va deschide o fereastră nouă unde ai opțiunea să creezi două tipuri de audiențe:

  • Custom audiences
  • Lookalike audiences

Tipuri de audiențe custom

Dacă alegem crearea unei audiențe custom, avem următoarele opțiuni:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Customer File

Prima opțiune disponibilă, Customer File, este strămoșul Custom Audiences, dar astăzi avem mult mai multe modalități de a urca liste de clienți, nu doar liste cu emailurile acestora.

Dacă selectăm Customer File, ni se va deschide o fereastră cu trei variante de a crea acest tip de audiență:

  • Uploadarea sau copierea unei liste de clienți
  • Importarea listei din MailChimp
  • Crearea unei liste cu LTV (customer lifetime value) care poate fi utilizată pentru a crea o audiență de Lookalike.

 

 

 

 

 

 

 

Optarea pentru a uploada sau a copia o listă de clienți ne oferă mai multe tipuri de identificatori pe care îi putem utiliza:

  • Adresa de email
  • Număr de telefon
  • Mobile advertiser ID
  • Nume
  • Prenume
  • Codul poștal
  • Oraș
  • Țară/Regiune
  • Data nașterii
  • Anul nașterii
  • Genul
  • Vârsta
  • ID-ul de utilizator al aplicației de Facebook
  • ID-ul de utilizator al paginii de Facebook

Website traffic

Atunci când nu avem adunată o listă de clienți într-un fișier uploadabil în Facebook putem crea mai multe audiențe cu vizitatorii website-ului nostru.

Aceste audiențe pot fi colectate prin implementarea unui cod de tracking denumit pixel, cod care poate fi implementat cu mai multe variațiuni pe website, în funcție de lucrurile pe care ne dorim să le înregistrăm.

Aici avem posibilitatea de targeta:

  • Toți vizitatorii website-ului
  • Vizitatorii anumitor pagini
  • Vizitatorii în funcție de timpul petrecut pe website

Așa cum spuneam, pixelul nu colectează audiențe doar cu vizitatorii de pe site, ci poate aduna audiențe pe mai multe tipuri de evenimente, numite Standard Events, precum:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Practic, implementarea pixelului este foarte valoaroasă pentru că ne ajută să targetăm audiențe foarte specifice în funcție de etapa la care acestea se află în funnel-ul de conversie.

App Activity

Știm cu toții că mobile is the new king of online advertising așa că Facebook ne oferă opțiunea de a crea audiențe bazate pe activitatea userilor în aplicațiile pe care le folosesc.

Cele mai populare tipuri de audiențe utilizate sunt:

  • Oameni care au deschis recent aplicația ta
  • Oameni care au finalizat recent o tranzacție prin aplicația ta
  • Oameni care au finalizat tranzacții cu valori mari
  • Utilizatori care au atins un anumit nivel într-o aplicație de gaming

Offline Activity

Acum putem targeta și clienții care au interacționat cu business-ul în mediul offline.

Printre exemplele de audiențe pe care le putem seta sunt userii care au achiziționat produse offline sau care au sunat într-un call center.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Engagement audiences

Acest tip de audiență ne permite să targetăm userii care au interacționat cu business-ul nostru pe Facebook.

Aici putem afișa ad-uri următoarelor tipuri de audiențe:

  • Persoane care au vizionat un video distribuit pe pagina noastră de Facebook
  • Persoane care au completat un formular
  • Persoane care au interacționat cu ad-urile de tip Collection sau Canvas
  • Persoane care au interacționat cu pagina de Facebook
  • Persoane care au interacționat cu noi pe profilul nostru de Instagram
  • Persoane care au interacționat cu evenimentele pe care le-am creat pe Facebook

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Video Audience

 

 

 

 

 

 

 

Lead form

 

Page Interaction

 

Instagram audience

 

Events

 

Un lucru la care trebuie să fim atenți atunci când folosim Custom Audiences este updatatea constantă a audiențelor și excluderea userilor care nu vor să fie targetați sau a celor care nu ne-au dat acordul pentru a le folosi datele.

Ca să sumarizăm, Facebook Ads ne pune la dispoziție o multitudine de soluții de targetare specifică a audiențelor astfel încât să construim campanii care să ne aducă rezultate de top. We just have to be creative și să ne cunoaștem foarte bine publicul țintă.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sharing is caring
Related Posts
Ghid complet – Lead Generation Ads
Facebook Relevance Score – Ghid Complet
Facebook Attribution Tool – ce este și la ce ne ajută

Leave Your Comment

Your Comment*

Your Name*
Your Webpage