Facebook tips and tricks
0

Tu folosești audiențele Lookalike din Facebook Ads?

Image result for lookalike audience

Derulezi campanii de Facebook Ads și îți dorești să ajungi la o audiență nouă cu șanse mari de a converti? Atunci trebui să testezi audiențele de tip Lookalike – audiențe similare cu audiențele compuse din oamenii care au întreprins deja acțiuni valoroase pentru business-ul tău prin intermediul website-ului sau prin social media. 

Ce sunt audiențele de tip Lookalike? 

Practic, ele sunt audiențe similare cu audiențele Custom din Facebook. Am povestit pe larg despre ele aici. Platforma îți oferă o varietate foarte mare de audiențe custom pe care le poți construi și pe baza cărora poți crea audiențele Lookalike.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Din lista de mai sus, probabil că vei utiliza cel mai des primele două opțiuni și ultima opțiune.

Customer file îți permite să uploadezi în Facebook liste de audiențe colectate de tine în afara platformei. Spre exemplu, liste cu foști clienți, liste cu abonați la newsletter, etc. Poți chiar importa liste de contacte direct din MailChimp.

Website traffic este o opțiune prin care poți crea audiențe cu persoanele care au interacționat cu website-ul tău, datele despre aceste interacțiuni fiind colectate de Facebook Pixel.

Aici poți construi by default audiențe cu toți vizitatorii website-ului, cu vizitatorii anumitor pagini din website sau audiențe în funcție de timpul petrecut de useri pe website. Dacă ai pixelul customizat cu diferite evenimente, precum View Content sau Add to Cart, poți construi audiențe și pe baza datelor colectate de aceste evenimente. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fereastra de timp pentru care poți construi audiențele este între 1-180 de zile.

Dacă business-ul tău este un magazin online, prin Custom Audiences vei putea construi audiențe specifice cu:

  • cei care au vizitat anumite categorii de produse
  • cei care au vizualizat un anumit produs
  • cei care au adaugat produse în coș
  • cei care și-au adăugat informațiile pentru finalizarea comenzii
  • cei care au cumpărat produse

În zona audiențelor construite pe engagement vei găsi din nou o varietate foarte mare de opțiuni pe care să le folosești în targetări.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Foarte valoaroase sunt audiențele construite pe baza interacțiunilor de pe pagina de Facebook a business-ului sau de pe profilul de Instagram.

În audiențele custom de engagement, fereastra de timp pe care le poți crea crește de la 180 de zile la 365.

Acum, gândește-te că pe baza tuturor audiențelor menționate mai sus, Facebook îți oferă posibilitatea de a crea audiențe similare. Pentru un magazin online, o audiență lookalike construită după o audiență custom cu cei care au făcut achiziții pe website ar trebui să fie de nelipsit din targetare. 

Cum creezi o audiență Lookalike? 

Pentru a crea aceste audiențe, trebuie să mergi în Business Manager – Audiences. 

În fereastra care se deschide, mergi la Create Audience unde trebuie să selectezi Lookalike Audiences.

 

 

 

 

 

 

 

Vei avea opțiunea de a construi audiențe lookalike Value-Based, care iau în considerare valoarea evenimentelor și preia datele colectate de pixel în timp real și audiențe lookalike bazate pe audiențele custom.

Dacă pixelul Facebook a colectat suficiente date, indicat este să folosești audiențele value-based. Cel mai frecvent eveniment utilizat este Purchase, dar poți construi audiența pe oricare alt eveniment care transmite și valoarea produsului, precum Add to Cart sau View Content. Singura mențiune este că poți crea aceste audiențe dacă ai cel puțin 100 de evenimente înregistrate în zona geografică selectată de tine.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dacă ai toate aceste date înregistrate pe pixel, tot ce ai de făcut este să selectezi evenimentul de pe pixel pe baza căruia vrei să creezi audiența (Purchase/add to cart/view content/etc), să selectezi locația și mărimea audienței – între 1-10% din populația zonei geografice pe care o targetezi, unde 1% este audiența cea mai apropiată ca atribute cu audiența pe baza căreia o construiești.

Dacă nu ai suficiente date colectate de pixel, trebuie să mergi în secțiunea Other Sources și să cauți audiența custom pe baza căreia vrei să setezi audiența Lookalike. Următorii pași sunt aceiași: selectezi locația și pragul de îndepărtare de audiența sursă.

Pare complicat? După prima audiență setată vei vedea că procesul nu este atât de complex. Important este să înveți să utilizezi toate aceste opțiuni pe care Facebook Ads ți le pune la dispoziție astfel încât campaniile tale să aibă cele mai bune rezultate. Și dacă ai nevoie de ajutor, nu uita că te putem ajuta oricând cu cel mai mare drag. 🙂

Sharing is caring
Related Posts
Totul despre campaniile Facebook Ads cu trimitere în WhatsApp Messenger
Facebook Attribution Tool – ce este și la ce ne ajută
Facebook Posts Best Practices

Leave Your Comment

Your Comment*

Your Name*
Your Webpage